جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس سازمان لیگ مانع خرید کلی بلیت‌های پرسپولیس-سپاهان توسط بانک شهر سرنوشت اوسمار در دستان مورایس| لیگ را بدهد شانس ماندن ندارد تاریخ و ساعت بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا | در یک‌قدمی فینال قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد چه مبارک خبری بود ... اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود ملی‌پوشان والیبال به‌خط شدند پرهام مقصودلو قهرمان بوندسلیگا شد
سرخط خبرها

زلزله کامل در فوتسال بانوان مشهد| خراسان رضوی با چیپس کامل در لیگ برتر

  • کد خبر: ۸۳۹۶۲
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
زلزله کامل در فوتسال بانوان مشهد| خراسان رضوی با چیپس کامل در لیگ برتر
«چیپس کامل» نماینده جدید استان در لیگ‌برتر فوتسال بانوان شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ بعد از حضور دوساله تیم هیئت‌فوتبال خراسان‌رضوی در لیگ‌برتر فوتسال بانوان، امسال نماینده استان با شکل‌وشمایل و نام کاملا جدیدی راهی مسابقات می‌شود؛ تیمی که فعلا کاملا بومی است و هدفش را بقا در فصل ۱۴۰۰ خوانده‌اند.

درحالی‌که نهم شهریور قرعه‌کشی فصل جدید لیگ‌برتر فوتسال زنان انجام شد و در آن‌جلسه مقرر شد فصل جدید رقابت‌ها از ۲۴ مهر شروع شود، تغییری در تصمیمات کمیته فوتسال اعمال شد و این تغییرات باعث شد فصل جدید لیگ‌برتر فوتسال زنان با تعویقی یک‌هفته‌ای از ۳۰ مهر برگزار شود. یعنی درست یک‌هفته دیگر. اما نکته عجیب این است که تا این لحظه برنامه بازی‌ها و رقابت‌ها به‌صورت رسمی اعلام نشده است.

پایان بلاتکلیفی در مشهد

امسال تیم‌های فوتسال بانوان در بی‌ثبات‌ترین حالت ممکن بودند و بسیاری از تیم‌ها همچنان در فکر کناره‌گیری هستند. به همین دلیل، کمیته فوتسال ۲ هفته پیش اعلام کرد که تیم‌ها باید تا ۱۸ مهر فهرست اولیه تیمشان را با حضور ۸ بازیکن در سامانه بارگذاری کنند، در غیر این‌صورت سازمان لیگ فوتسال مجاز به تعیین جایگزین برای باشگاه مربوط است.

همچنین فدراسیون به ۹ هیئت استانی که یکی از آن‌ها خراسان‌رضوی بود، نامه‌ای فرستاد و اعلام کرد یکشنبه ۲۵ مهر پایان زمان نقل‌وانتقالات خواهد بود و بهتر است سریع‌تر درباره وضعیتش تصمیم‌گیری کنند. اما در مشهد در این یکی‌دو هفته تست انتخابی بازیکنان برگزار شد، اما با نام‌های جدید. تیم بانوان چیپس کامل با هدایت زهرا غلامی، مربی مشهدی، قرار است در لیگ ۱۴۰۰ شرکت کند و در این مدت در مجموعه کارگران مشهد تست‌هایی از بازیکنان بومی استان گرفته شد.

آغاز تمرینات از ۵ روز پیش

نام چیپس کامل را از چند سال پیش در فوتسال مردان شنیده‌ایم و امسال هم اولین‌بار در تاریخ این باشگاه آن‌ها در لیگ‌برتر مردان به میدان رفتند و بعید بود در این شرایط به تیم‌داری در بخش بانوان نیز وارد شوند، اما درنهایت این اتفاق افتاد. وحید غفوری، مدیرعامل باشگاه چیپس کامل، درباره جزئیات حمایت این باشگاه از تیم بانوان مشهد گفت: ۵ روز است که تمرینات تیم برگزار می‌شود. ۳ جلسه استعدادیابی و تست با حضور بازیکنان بومی زیرنظر زهرا غلامی انجام شد و از بین بازیکنانی که در تمرینات حاضر شدند، ۲۰ نفر برگزیده شدند که در جلسات شرکت می‌کنند. هنوز این بازیکنان قطعی نیستند و ممکن است تغییر کنند.

او ادامه داد: از بدنه تیم سال گذشته فقط ۳ بازیکن بومی در تیم امسال حضور دارند. اولویت ما استفاده از ظرفیت بازیکنان خراسان‌رضوی است و سعی می‌کنیم یک تیم بومی راهی مسابقات کنیم، اما اگر به تکمیل و تقویت تیم نیاز باشد، می‌توان از بازیکنان استان‌های دیگر هم در ترکیب استفاده کرد. متأسفانه برخی بازیکنان خوب استان جذب تیم‌های دیگر شده‌اند و عده‌ای از آن‌ها نیز مشورت‌های خوبی دریافت نکردند. بعضی بازیکنان نیز خالصانه در کنار تیم جدید حضور دارند.

تبعیضی بین تیم مردان و بانوان نیست

مدیرعامل تیم جدید بانوان درباره هزینه‌ای که قرار است برای این تیم انجام شود، تصریح کرد: بودجه ما محدود است، زیرا امسال در لیگ‌برتر مردان نیز تیم داریم و در رده‌های پایه نیز شرکت می‌کنیم. بااین‌حال، مشکل مالی نداریم و سعی می‌کنیم از ریخت‌وپاش‌ها جلوگیری کنیم و به‌صورت منطقی و براساس عرف هزینه شود.

به کمک مالی نیاز نداریم، اما در بحث زیرساختی و ساختاری امیدواریم در کنار ما باشند. ما برای ماندن در لیگ بانوان برنامه بلندمدت داریم. امسال بنای ما بر ماندگاری در لیگ است و برای سال آینده برنامه‌ریزی قوی‌تری داریم، درست همان برنامه‌ای که برای تیم مردان داریم. در باشگاه ما از تبعیض جنسیتی خبری نیست.
غفوری درباره گزینه‌های هدایت تیم استان گفت: پیش از هر چیز با فاطمه شریف صحبت کردیم، اما اکنون او از گزینه‌های سرمربیگری تیم‌ملی است و ما نیز بسیار افتخار خواهیم کرد که این مربی مشهدی هدایت تیم‌ملی را برعهده بگیرد.

به‌دنبال سالن برای میزبانی هستیم

او درباره محل برگزاری مسابقات تیم چیپس کامل بانوان تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه در سال‌های قبل تیم‌های حریف در سالن شهید بهشتی مشهد بازی کرده‌اند، ما ترجیح می‌دهیم در این سالن میزبان نباشیم، زیرا بازیکنان ما حتی یک‌ثانیه هم در این سالن به میدان نرفته‌اند و حریفان بیشتر با این سالن آشنا هستند تا ما. سالن‌های خوب دیگری همچون تاکسی‌رانی در مشهد وجود دارد که اگر بتوانیم تمریناتمان را در این سالن انجام دهیم، گزینه بسیار خوبی خواهد بود، ولی فعلا در سالن مجموعه کارگران تمرین می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه چیپس کامل خاطرنشان کرد: باید از هیئت‌فوتبال خراسان تقدیر کنیم که در این ۲ سال به ورزش مشهد کمک کرده و باعث پیشرفت آن شده است و اگر حمایت نمی‌کردند، شاید امتیاز تیم‌های فوتبال مردان و فوتسال بانوان امروز نبود. ما نیز این روال را با هماهنگی‌ها ادامه خواهیم داد. هیئت استان زیرساختی ندارد که در اختیار ما قرار دهد، اما شهرداری می‌تواند در بحث تأمین سالن کمک خوبی برای ما باشد. ما نیز سعی می‌کنیم تابلویی برای آبروی شهرمان باشیم و میزبانی درخور در شهر مشهد داشته باشیم.

او تأکید کرد امیدوارم در شهر مشهد شرایط به‌شکلی پیش برود که بخش خصوصی با همه سختی‌هایی که پشت‌سر می‌گذارد، بعد از مدتی پشیمان نشود و برود؛ زیرا ورود به ورزش وظیفه آن‌ها نیست، اما به‌دلیل وظیفه اجتماعی‌شان در آن حاضر می‌شوند.

نگاهی به ۲ سال گذشته

در ۲ سال گذشته تیم استان با نام هیئت‌فوتبال خراسان‌رضوی با حمایت شهرداری و شورای شهر مشهد راهی لیگ‌برتر شد. فاطمه شریف، مربی تیم‌ملی و مدرس آسیایی، بعد از سال‌ها، بازیکنی آن‌هم خارج از مشهد را کنار گذاشت و به‌عنوان سرمربی هدایت تیم استانش را برعهده گرفت. تیم با هدف قرارگرفتن روی سکو بسته شد و ستاره‌ها و ملی‌پوشان راهی مشهد شدند. در این ۲ فصل ترکیب تیم تغییراتی هم داشت و در سال دوم تیم بسیار جوان‌تر و بومی‌تر شد، اما نتیجه در هر ۲ سال یکسان بود و تیم مدعی هیئت‌فوتبال استان روی سکوی سومی قرار گرفت و طلسم قهرمانی شکسته نشد.

با تغییرات سیاست‌ها امتیاز لیگ‌برتری فوتسال بانوان باید به‌دنبال حامی مالی جدیدی می‌بود. از چند ماه پیش خبر حضور ستاره‌های تیم مشهد در تیم‌های دیگر و حتی لیگ‌های عربی شنیده شد و تا هفته اول شهریور نیز از تیم جدید خبری نبود. فاطمه شریف یکی از گزینه‌های اصلی هدایت تیم‌ملی است و به همین دلیل ترجیح داده است امسال اولویتش را تیم‌ملی قرار دهد، اما به‌عنوان نایب‌رئیس بانوان هیئت‌فوتبال خراسان در مصاحبه‌ای با گله از اینکه برخی‌ها از هزینه‌های انجام‌شده در ۲ سال گذشته انتقاد کرده‌اند، گفته بود: به همین علت به هیئت‌فوتبال اعلام کردم که یک‌سال تیمی با بودجه کم و برای رده‌های پایین لیگ راهی مسابقات کنیم تا شاید انتقاد‌ها کمتر شود. اما یقین دارم دوباره بازهم به این سیستم انتقاد می‌کنند که چرا برای تیم هزینه نشده است.

حریفان کامل در مرحله نخست

ماه پیش قرعه‌کشی لیگ و گروه‌بندی تیم‌ها انجام شد و قرار است ۷ روز دیگر بازی‌ها آغاز شود، اما باتوجه‌به شرایط احتمالا فصل جدید با تغییراتی کم دیرتر برگزار شود. پیش از این فدراسیون از نامی‌نو اصفهان، هیئت‌فوتبال استان اصفهان، بوتاپارس ایرانیان، نصر فردیس، پیکان تهران، سایپای تهران، فرهان شهرستان ملارد، کیمیای اسفراین، هیئت‌فوتبال استان خراسان‌رضوی، شرکت ملی‌حفاری ایران، پالایش نفت آبادان، پارس‌آرای شیراز، پویندگان صنعت فجر شیراز، مس کرمان، مس رفسنجان و هیئت‌فوتبال شهرستان رودان به‌عنوان ۱۶ تیم شرکت‌کننده امسال نام برده بود و باید دید تعداد و اسامی چقدر تغییر می‌کند.

نماینده مشهد امسال در گروه اول با پالایش نفت آبادان، نامی‌نو اصفهان، مس کرمان، هیئت‌فوتبال شهرستان رودان، پویندگان فجر شیراز، فرهان ملارد و بوتاپارس ایرانیان هم‌گروه است و حریفان آن کاملا برعکس فصل گذشته شده‌اند. در این فصل ۴تیم از هر گروه به مرحله بعد صعود می‌کنند و در مرحله پلی‌آف تیم‌ها به‌صورت ضربدری با یکدیگر رقابت خواهند کرد، یعنی تیم چهارم یک گروه با تیم صدرنشین گروه دیگر بازی خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->